Thursday, June 2, 2011

YASSIN

ASSALAMUALAIKUM...
BISMILAHIRAHMANIRAHIM...YASSIN...
itulah kalimah yg aku dengar drpd seowg ank yatim...
kalimah itu disedekahkan oleh owg yg dia amat rindui n disayangi...
aku menghayati bacaan dia dan perasaan ku ini berasa sayu malah fikiranku mengikut rentak alunan YASSIN tersebut...
mataku sudah mulai berkaca malah pipiku dibasahi dgn air mata...
aku terkenang keluargaku,adik-beradikku,saudara-maraku,kawan2ku,guru2ku,orang yg ku sayangi dan orang yg ku kenali...aku memikirkan apakah dosa yg pernah aku lakukan terhadap mereka??
dosa kecil,besar,dosa yg nyata dan tidak....
eeemmmm selama ini aku selalu simpan masalahku dlm hati ini saja tidak kira gembira atau duka...
tetapi apabila aku membaca surah YASSIN hatiku lega seperti bebas drpd segala masalah...
saat itu aku mahu bertaubat tetapi aku tkt aku melakukan perbuatan yg sama dan aku tkt aku dianggap bermain2...
aku menanggis memikirkan hari2 yg akan dtg...
alangkah indahnya aku mempunyai seowg teman hidup yg dpt mendidik aku dan membimbing aku...
saat itu aku amat bersyukur dan menghargainya lebih drpd nyawaku sendiri...

YASSIN...
kau adalah sahabatku,temanku malah pendengar setiaku...
aku ingin kau berada disisiku sehingga akhir hayatku malah aku mahu kau menjadi kata2 terakhirku sebelum nafas ini berhenti....

1 comment:

  1. thanks utk komen awak kat pos http://aziluzcerita.blogspot.com/2010/06/aku-rindu-dua-huruf-itu.html tu :)

    ReplyDelete